דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפשרויות התמודדות עם השמנת ילדים ובני נוער 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 11510 פעמים ]

אתם מסתכלים על הילד שלכם ומבינים שהוא סובל ממשקל עודף? מצבכם מצוין. הורים רבים מתקשים להכיר בעובדה שילדם סובל ממשקל עודף, וכמו בכל בעיה רפואית או התמודדות בחיים. הדרך להתמודדות כרוכה קודם כל בהבנה ובקבלה שלה. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה.

"זה יהיה בסדר הוא עוד מעט יתחיל לתפוס גובה", "אין מה לעשות הוא מפונק קצת", "יש לו חולשה למתוק". כל אלו משפטים שאם אתם משמיעים אותם, יתכן שאתם נמנים עם קבוצת ההורים שטובה בעיקר בהכחשה ופחות בהתמודדות.

להשמנת יתר קיצונית בבני נוער עלולות להיות השלכות קשות לא רק חברתית, אלא בעיקר בריאותיות. יותר ויותר ילדים היום סובלים מסכרת, במספרים אדירים ביחס לשנים קודמות. זו היא בעיקר "התרומה" של אורח החיים המודרני ועידן השפע. מומחים רבים מעריכים כי במצב העניינים הנוכחי זהו הדור הראשון שסיכוייו לחיות פחות מהוריו, בשל בעיות רפואיות הקשורות למחלות הנובעות מהשמנת יתר קיצונית, רק זה לכשעצמו נתון קשה ומעורר.

אנחנו חוששים להתמודד עם השמנת היתר של ילדינו, זוהי עובדה שקשה לנו להודות בה. אנו מפחדים שמדובר בשלב רגיש של התמודדות עם דימוי גוף, ולא רוצים להעמיס עליהם גם אותנו כסוג של שוטר, ["הם סובלים מספיק בבית הספר מזה"- אנחנו אומרים לעצמנו], או שבעצם אין לנו את הכלים להתמודד עם הבעיה ואנחנו חוששים מהתמודדות איתה? ובכן, אתם לא לבד. הורים רבים מוצאים את עצמם, אחרי שהבינו שהם מצויים בבעיה עם ילד בעל עודף משקל, ומחפשים כלים להתמודדות עמה.

יש דרכים לסייע לילדכם, אך כולן מתחילות בתובנות הראשוניות בכך שיש בעיה, ובנחיצות ובנחישות הנדרשים על מנת לפתור אותה.

גם קופות החולים מציעות היום מגוון אפשרויות להתמודדות עם מה שמוגדר על ידי רבים בספרות המקצועית, כמגפה של ממש בקרב ילדים היום. בשיחת טלפון קצרה לכל מוקדי קופות החולים ישמח לתת לכם את האינפורמציה על אפשרויות הטיפול בילדים עם השמנת יתר הקרובות למקום מגוריכם.

לטיפול בהשמנת יתר בילדים לא צריך להתייחס כאל "דיאטה" רגילה. נהפוך הוא. צריך להימנע בכלל מהשימוש במילה "דיאטה". השמנת יתר בקרב ילדים יכולה לנבוע הן מהרגלי אכילה לקויים אבל גם הגנטיקה משחקת תפקיד. ככלל, חשוב לזכור כי בקרב ילדים המטרה היא לא תמיד לרדת במשקל אלא להביא לידי שינוי הרגלי אכילה תקינים ופיתוח מודעות.

ילדים רבים ניזונים מארוחות צהריים מהירות, לא בריאות, בשל העובדה שהוריהם עסוקים מדי בעבודה. המבנה הנורמטיבי של אימא המחכה לילד בבית עם ארוחה חמה נשבר בעשורים האחרונים, שכן אימהות רבות יוצאות גם הן לעבוד לפרנסת הבית. ביקור קצר באזורי האוכל בקניונים יכול להצביע על הבעיה. בשעות הצהריים תמצאו ילדים רבים עם תיקים על הגב, בדרך חזרה מבית הספר הביתה, מזינים את עצמם במזון מהיר בדלפקי המזון בדמי כיס שקיבלו מהורים שמבקשים לכפר על העובדה שאינם מוצאים את הזמן לבשל לילדיהם ארוחה מזינה.

שינוי הרגלים והתייחסות למגוון רחב של בעיות פסיכולוגיות והעיסוק בדימוי הגוף מציבים אתגר של ממש בעניין הזה ולפיכך רצוי להסתייע באנשי מקצוע.

לא רק קופות החולים מציעות היום מגוון רחב של קבוצות תמיכה בילדים ובני נוער שהחשיבות הגדולה שבפעילותם היא המערכת העוטפת את הילדים ולא נותנת להם להרגיש לבד. חיפוש קצר ברשת יעלה גם מגוון רחב של מטפלים פרטיים וקבוצות תמיכה שאינן קשורות לקופות,  המפגש עם ילדים או בני נוער הסובלים מבעיה דומה וליווי צמוד של דיאטניות ואנשי תמיכה מסביבם עושה לפעמים את ההבדל.

גם תוכניות הרותמות את האינטרנט לצורך המלחמה במשקל עודף אצל ילדים מתחילות לצוץ בעולם ומשיגות תוצאות מרשימות, תוכלו להרחיב קריאה בעניין זה בכתבה על תוכנה אינטרנטית למניעת השמנהבקרב בני נוער.  

גם ג'ימי אוליביר, הידוע בכינויי "השף העירום", הצליח להביא את העניין למודעות ציבורית בין לאומית בסדרת תוכניות על שינוי הרגלי תזונה בבתי ספר באנגליה. ידוענים רבים היום ברחבי העולם מאירים את הזרקור לבעיה גם הם.

חשוב להבין, העידן בו אנחנו חיים מציע לא רק סכנות לבני הנוער והילדים מבחינת תזונתית, הוא נותן גם מגוון רחב של פתרונות וכלים להתמודדות עימם.  אחרי שהבנתם כי לילדכם יש בעיה, ואחרי שהחלטתם להתמודד עימה ולא להתכחש לה, תמצאו את עצמכם עם מגוון רחב של אפשרויות טיפול טובות ומצוינות, שאחת מהן תתאים לכן. זוהי התקדמות של ממש בהשוואה לעשורים קודמים בהם איש לא רק שלא דיבר על הבעיה, אלא שלא התייחס אליה כלל ברמה המקצועית. הכלים מונחים לפניכם, עשו בהם שימוש!

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב